separator

Elektrycznie Tematyczni

Volkswagen napędza podcast, wprowadzający w świat ELEKTROMOBILNOŚCI i obalający związane z nim mity.

Aktualizowane na bieżąco podcasty, poświęcone zostały szeroko pojętej tematyce elektromobilności. Znajdziesz w nich wszystko co dotyczy użytkowania samochodów elektrycznych i hybrydowych plug-in. Poznasz mity i stereotypy, z które funkcjonują w społeczeństwie w zakresie tematyki elektromobilności, a w szczególności:

zasięgu

ładowania

cen oraz technologii

bezpieczeństwa

ekologii 

Zachęcamy do zapoznania się z kolejnymi odcinkami "Elektrycznie Tematycznych" 

[Odcinek #24] Na co zwrócić uwagę przy zakupie samochodu elektrycznego?

Na co zwrócić uwagę przy zakupie samochodu elektrycznego. Czy zawsze najważniejszy jest zasięg? Jak finansować zakup? Dlaczego ważne jest, gdzie znajduje się akumulator trakcyjny?

[Odcinek #23] Nowa ustawa o elektromobilności może być przełomem. Co zmieni?

O zmianach w ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych. Co nowego pojawiło się w tym dokumencie? Jak może to wpłynąć na rozwój elektromobilności? Czy nowa ustawa może przyspieszyć popularyzację samochodów elektrycznych w Polsce?

[Odcinek #22] Hybryda typu plug-in, czyli pomost między samochodem spalinowym i elektrycznym

Czym różnią się one od zwykłych hybryd? Jak z nich korzystać, by w pełni wykorzystać ich możliwości? Dlaczego hybrydy plug-in to najlepszy pomost pomiędzy samochodami spalinowymi a autami na prąd?

[Odcinek #21] Plus i minus, czyli o użytkowaniu auta elektrycznego latem i zimą

Z dwudziestego pierwszego odcinka dowiecie się m.in. jakie są sztuczki na wydłużanie zasięgu samochodu elektrycznego zimą oraz jak ujemne temperatury wpływają na pracę akumulatora.

[Odcinek #20] Z prądem ku przyszłości, czyli trendy w elektromobilności?

Z dwudziestego odcinka dowiecie się m.in. ile czasu mieliśmy na przygotowanie się do elektrycznej rewolucji, której jesteśmy świadkami oraz dlaczego grudzień 2020 r. był tym miesiącem, w którym jednoznacznie potwierdzono, że od samochodów elektrycznych nie ma odwrotu.

[Odcinek #19] Zeroemisyjna produkcja aut elektrycznych: pieśń przyszłości czy teraźniejszość?

W dziewiętnastym odcinku „Elektrycznie Tematycznych” Kasia Frendl i Paweł Pilarczyk obalają ten mit udowodniając, że cały proces produkcji auta elektrycznego może być w 100% przyjazny dla środowiska. Z nowego odcinka dowiesz się m.in., że odlewnia i fabryka Volkswagen Poznań w Antoninku są w 100% zasilane jest energią elektryczną pochodzącą ze źródeł odnawialnych – z elektrowni wiatrowych i hydroelektrowni zlokalizowanych w Polsce.

[Odcinek #18] Jacy są kierowcy samochodów elektrycznych zdaniem Polaków?

Z osiemnastego odcinka dowiesz się m.in., że według badania InsightOut Lab i marki Volkswagen, Polacy uważają, że osoby, które kupiły samochód elektryczny, lubią nowe technologie (68%), mają dobry wpływ na środowisko (63%) i są zamożne (61%).

[Odcinek #17] Największy zasięg bez zbędnych wyrzeczeń - porozmawiajmy o ecodrivingu

Z siedemnastego odcinka dowiesz się m.in., że Tomasz Niechaj jako pierwszy dziennikarz w Polsce przejechał rekordowy dystans autem elektrycznym Volkswagen ID.3 z akumulatorem o pojemności 58 kWh – 453 km (przy deklarowanym przez producenta zasięgu 426 km, według WLTP).

[Odcinek #16] Auto na co dzień: elektryczny „kompakt” czy SUV?

Z szesnastego odcinka dowiesz się m.in., że według badania InsightOut Lab i marki Volkswagen, co drugi Polak (52%) jest zdania, że poszerzenie oferty aut elektrycznych o SUV-y na prąd może zwiększyć popularność pojazdów elektrycznych w Polsce (38% respondentów twierdzi że raczej tak, a 14% – zdecydowanie tak). Ponadto, z badania wynika, że 36% Polaków rozważających zakup auta elektrycznego myśli o zakupie elektrycznego SUV-a (20% – nieduży SUV lub crossover; 16% – średni lub duży SUV).

[Odcinek #15] Jak na korzystnych warunkach użytkować samochód elektryczny?

Z piętnastego odcinka dowiesz się m.in., że oferta Volkswagen Financial Services Lease&Care, oprócz atrakcyjnej raty leasingu, obejmuje najważniejsze usługi serwisowe, zapewniające optymalne warunki użytkowania samochodu elektrycznego VW ID.3, a przy trzyletnim okresie finansowania w produkcie Lease&Care miesięczna rata leasingowa wynosi 2 100 złotych. Co ciekawe, dealerzy z grupy Volkswagen w ramach rozliczenia opłaty wstępnej przyjmują także… samochody (w tym auta marek nie tylko z grupy Volkswagen)!

[Odcinek #14] Przerwa na ładowanie – o sieci ładowarek do samochodów elektrycznych

Z czternastego odcinka dowiesz się m.in., że GreenWay w ramach aplikacji Volkswagen „We Charge” udostępnia swoje stacje ładowania posiadaczom modeli z rodziny ID. Za pośrednictwem tej aplikacji, w przyszłości użytkownicy będą mogli korzystać z ponad 100 000 punktów ładowania w Europie.

[Odcinek #13] Zielona energia prosto z dachu: porozmawiajmy o fotowoltaice

Z trzynastego odcinka dowiesz się m.in., że według badania InsightOut Lab i marki Volkswagen, aż 57% Polaków chciałoby zainstalować panele słoneczne w budynku, w którym mieszkają, gdyby mieli taką możliwość. Co ciekawe, najczęstszą motywacją do montażu paneli wśród tych, którzy już dziś je posiadają, była chęć obniżenia rachunków za prąd (65%).

[Odcinek #12] 330, 426 lub 549 – porozmawiajmy o Volkswagenie ID.3

Z dwunastego odcinka m.in. dowiesz się, że nowy Volkswagen ID.3 dostępny jest z akumulatorem o pojemności 58 kWh, który zapewnia zasięg do 426 km (WLTP), a także 77 kWh, zapewniającym zasięg do 549 km. Bazowa odmiana ID.3 Pure z akumulatorem o pojemności 45 kWh (zasięg do 330 km) będzie dostępna w 2021 roku. Co ciekawe, posiadacze ekskluzywnej edycji specjalnej VW ID.3 1ST korzystający z serwisu ładowania We Charge będą mogli bezpłatnie ładować auto z publicznych punktów ładowania przez rok od daty rejestracji i do maksymalnej granicy 2000 kWh.

[Odcinek #11] W elektryzującym tempie na trasie 2020-2050 z Jowitą Michalską

Z nowego odcinka dowiesz się, że Volkswagen Golf VIII jest pierwszym seryjnie produkowanym samochodem, w którym został zastosowany system Car2X, czyli bezprzewodowe łączenie się z innymi pojazdami i z infrastrukturą drogową w odległości 800 m od bieżącej lokalizacji, a nowy Volkswagen ID.3 będzie także opcjonalnie wyposażony w technologię rzeczywistości poszerzonej (Augmented Reality Head-up Display), która polega na tym, że wyświetlane na przedniej szybie informacje i wskazówki dla kierowcy wydają się połączone z rzeczywistą sytuacją na drodze.

[Odcinek #10] Hej, tu nie ma skrzyni biegów! O technologii aut elektrycznych

Z dziesiątego odcinka podcastu dowiesz się, że obudowa silnika elektrycznego VW ID.3 jest produkowana w Poznaniu, a Volkswagen ID.3 jest pierwszym samochodem elektrycznym, którego produkcja biorąc pod uwagę cały łańcuch dostaw jest neutralna pod względem ogólnego bilansu CO2.

[Odcinek #09] Evakacje – urlop z autem elektrycznym

Z dziewiątego odcinka podcastu dowiesz się, że według danych InsightOut Lab i marki Volkswagen, 77 proc. Polaków deklaruje, że podczas długiej (czyli ok. 500 km) podróży autem jako kierowca, łączny czas, który poświęca na przerwy (w tym na tankowanie, toaletę, posiłki i odpoczynek) wynosi do 1 godziny (pół godziny – 32 proc., powyżej pół godziny do 1 godziny – 45 proc.). Co ciekawe, 84 proc. Polaków przyznaje się, że podczas przejazdu autem na długich trasach najważniejsze dla nich jest bezpieczeństwo i tylko dla 16 proc. respondentów priorytetem jest czas podróży.

[Odcinek #08] Dopłaty do zakupu aut elektrycznych w Polsce: kiedy, jak i dla kogo?

Z ósmego odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni” dowiesz się, że według badania InsightOut Lab i marki Volkswagen aż 63 proc. Polaków uważa, że zakup samochodów elektrycznych powinien być wspierany z budżetu państwa (32 proc. respondentów odpowiedziało „zdecydowanie tak” i 31 proc. – „raczej tak”). Z tej grupy respondentów aż 59 proc. Polaków uważa, że najlepszą zachętą do zakupu auta elektrycznego są ulgi podatkowe, a ponad 1/3 ankietowanych (36 proc.) – że program rządowy ma opierać się na takim pomyśle, jak zwrot części poniesionych kosztów zakupu po wcześniejszym zakupie samochodu elektrycznego w normalnej cenie katalogowej. Co ciekawe, 30 proc. ankietowanych jako zachętę przekonującą do zakupu auta elektrycznego wskazało dołączanie do samochodów ładowarek naściennych (wall-boxów), które mogą być montowane w domach klientów.

[Odcinek #07] HEV, PHEV, BEV – czym na stację, czym do ładowarki?

Z nowego odcinka „Elektrycznie Tematyczni” dowiesz się, że według danych PSPA, obecnie po polskich drogach jeździ 11 658 samochodów osobowych z napędem elektrycznym, w tym 6 551 pojazdów w pełni elektrycznych (BEV) i 5 107 hybryd typu plug-in (PHEV). Jednocześnie, liczba osobowych i dostawczych samochodów hybrydowych (HEV) w Polsce wynosi 144 313 szt.

[Odcinek #06] Co z tym CO2? Porozmawiajmy o śladzie węglowym aut elektrycznych

Z nowego odcinka dowiesz się m.in., że około 30 proc. całkowitej emisji CO2 w Unii Europejskiej pochodzi z sektora transportu, z czego 72 proc. – z transportu drogowego. Jednocześnie auta elektryczne w Europie emitują średnio prawie 3 razy mniej CO2 niż odpowiadające im samochody napędzane benzyną czy olejem napędowym. Według Transport & Environment, jazda autem z napędem elektrycznym w Polsce (gdzie produkcja energii jest najbrudniejsza w całej Europie), jest o 26 proc. czystsza niż samochodem z silnikiem diesla i o 31 proc. bardziej czysta niż z silnikiem benzynowym.

[Odcinek #05] Jak ciche jest auto elektryczne?

Z piątego odcinka podcastu dowiesz się, że według Światowej Organizacji Zdrowia zanieczyszczenie hałasem to drugie największe zagrożenie środowiskowe w Europie. Europejska Agencja Środowiska szacuje, że 113 milionów Europejczyków doświadcza długoterminowego, utrzymującego się przez cały dzień, wieczór i noc hałasu ruchu ulicznego na poziomie co najmniej 55 dB. Jakie środki transportu tak hałasują? Według danych PSPA, auto spalinowe emituje hałas na poziomie 60 dB, autobus – 90 dB, ciężarówka – 100 dB, a samolot odrzutowy – 130 db. Natomiast hałas wytwarzany przez auto elektryczne znajduje się na poziomie 40 dB.

[Odcinek #04] Chcę mieć prywatną ładowarkę w garażu! Jak to zrobić?

Czy wiesz, że 99 proc. mieszkańców budynków jednorodzinnych i 69 proc. mieszkańców budynków wielorodzinnych dysponuje możliwością ładowania swojego pojazdu elektrycznego w domu?1 Tymczasem, według badań InsightOut Lab i marki Volkswagen, aż 73 proc. Polaków uważa, że auta elektrycznego nie da się podłączyć do ładowania do zwykłego gniazdka, tak jak innych domowych urządzeń elektrycznych. Na szczęście, nie jest to prawdą – samochód elektryczny może być ładowany nawet ze zwykłego gniazdka 230V, chociaż proces ten zabiera wtedy znacznie więcej czasu niż przy korzystaniu z wallboxa.

[Odcinek #03] 50 km na co dzień, 550 km na wakacje

Z trzeciego odcinka „Elektrycznie Tematyczni” dowiesz się, że 76 proc. Polaków uważa, że auta elektryczne mają za mały zasięg; jednocześnie, 39 proc. Polaków myśli, że zasięg samochodów elektrycznych wynosi do 150 km na jednym ładowaniu. Bazując na deklaracjach polskich respondentów dotyczących zasięgu, jaki powinien mieć samochód elektryczny, można wysnuć wniosek, że Volkswagen ID.3 z różnymi wersjami baterii (oferującymi zasięg 330 km, 420 km lub 550 km) spełnia oczekiwania aż 85 proc. Polaków1.

[Odcinek #02] Prąd w garażu, a wodór w Berlinie, czyli o autach elektrycznych i wodorowych

W drugim odcinku „Elektrycznie Tematycznych” znajdziesz wiele ciekawych danych: na przykład, na koniec 2019 roku w Europie znajdowało się łącznie 177 stacji ładowania aut wodorowych, z czego 113 w krajach UE1. Dla porównania, obecnie w Unii Europejskiej jest około 170 000 stacji ładowania aut elektrycznych, z czego w Polsce – prawie 1 1002 i liczba ta stale rośnie.

[Odcinek #01] Przepraszam, gdzie mogę podpiąć się do prądu?

Z pierwszego odcinka podcastu „Elektrycznie Tematyczni” dowiesz się, że 90 proc. Polaków uważa, że liczba stacji ładowania aut elektrycznych nie jest wystarczająca1. Tymczasem, obecnie w Polsce działa już ponad 1100 stacji ładowania i około 2000 punktów ładowania2. Jeżeli chodzi o preferencje użytkowników BEVów co do miejsca ładowania, większość osób ładuje swoje auto elektryczne w domu lub w miejscu pracy (ok. 80 proc.), i tylko część korzysta z ogólnodostępnych punktów ładowania (ok. 20 proc.)3.