separator

Volkswagen wprowadza nowy model ID. UNYX w Chinach: zaawansowany design i interaktywny awatar 3D

Volkswagen, w ramach strategii „In China, for China”, dopasowuje swoje produkty do potrzeb chińskich klientów. Dzisiaj zaprezentowano pierwszy model nowej submarki: ID. UNYX. Ten elektryczny SUV coupé wyróżnia się progresywnym designem, zaawansowanym interfejsem człowiek-maszyna (HMI) z personalizowanym awatarem 3D oraz zasięgiem przekraczającym 600 kilometrów. ID. UNYX został stworzony z myślą o młodych mieszkańcach chińskich metropolii. Sprzedaż pojazdu wspierać będzie sieć 40 ekskluzywnych sklepów w 20 miastach, wyposażonych w nowoczesne technologie, takie jak rzeczywistość wirtualna i rozszerzona.

Innowacyjność i nowoczesność

Stefan Mecha, CEO Volkswagen Brand China, podkreśla, że ID. UNYX to krok naprzód w ofercie elektrycznych modeli marki w Chinach. Nowy model łączy w sobie nowoczesny design z ekologicznym napędem elektrycznym oraz zaawansowanym interfejsem użytkownika. Elektryczne modele Volkswagena, takie jak ID. UNYX, są kluczowe dla przyciągania młodych, stylowych klientów oraz utrzymania lojalności obecnych użytkowników.

 

Plany rozwojowe do 2026 roku

Volkswagen planuje rozszerzenie gamy modeli ID. UNYX o cztery kolejne pojazdy w ciągu najbliższych trzech lat, obejmujące zarówno SUV-y, jak i limuzyny. Do 2030 roku koncern planuje wprowadzenie 34 nowych modeli na rynek chiński, w tym 16 elektrycznych, 12 spalinowych i 6 hybryd plug-in.

Centrum innowacji w Hefei

ID. UNYX został opracowany w nowym centrum innowacji Volkswagena w Hefei, które koncentruje się na rozwoju zaawansowanych pojazdów elektrycznych dla chińskiego rynku. Produkcja również odbywa się w tej nowoczesnej fabryce.

 

Zaawansowany awatar 3D

Nowatorski interfejs HMI ID. UNYX zawiera interaktywnego awatara 3D opartego na sztucznej inteligencji. Użytkownicy mogą personalizować wygląd awatara oraz jego głos, który towarzyszy im podczas jazdy.

Wydajność i zasięg

Podstawowa wersja ID. UNYX posiada silnik elektryczny o mocy 210 kW (286 KM) i akumulator o pojemności 77 kWh, co pozwala na zasięg do 621 km wg standardu CLTC. Dostępna będzie również wersja z napędem na wszystkie koła, wyposażona w dwa silniki o łącznej mocy 250 kW (340 KM).

 

Stylowy design

ID. UNYX wyróżnia się odważnym, progresywnym designem z elementami lifestylowymi, takimi jak złote logo Volkswagena i napisy, które symbolizują jakość i niezawodność marki. Charakterystyczne elementy obejmują matrycowe reflektory LED, wyraźną linię nadwozia oraz trójwymiarowe tylne światła LED z podświetlanym poziomym paskiem i napisem Volkswagen.

Volkswagen, wprowadzając ID. UNYX, kontynuuje swoje zaangażowanie w dostarczanie zaawansowanych technologicznie i innowacyjnych pojazdów na rynek chiński, spełniając rosnące oczekiwania klientów.