separator

Światowa Premiera Volkswagena ID.5

ID.5 i ID.5 GTX

Elektryczna ofensywa Volkswagena kontynuuje swój rozwój, wprowadzając na rynek nowy model ID.Family

Nowy ID.5 i sportowy ID.5 GTX z dwusilnikowym napędem na cztery koła, zachwycają swoim wyrazistym designem, możliwościami na długich dystansach i najnowszą generacją oprogramowania 3.0, obejmującą m.in. ulepszoną wydajność ładowania i sterowanie głosowe. Innowacyjne systemy wspomagające, takie jak Travel Assist z danymi o roju, pozwalają na jeszcze bardziej zrelaksowaną i przewidującą jazdę. Nowy opcjonalny asystent parkowania Plus z funkcją pamięci, zajmie się na życzenie spersonalizowanymi procesami parkowania. 


E-SUV coupe Volkswagena pojawi się na rynku w 2022 roku z trzema opcjami silnika. ID.5 będzie napędzany silnikiem elektrycznym z tyłu. Dwusilnikowy napęd na wszystkie koła modelu ID.5 GTX będzie napędzany silnikiem elektrycznym na przedniej i tylnej osi. Wszystkie typy silników są zasilane przez duży akumulator o niskim zasięgu. Niski współczynnik oporu wynoszący 0,26 (lub 0,27 w ID.5 GTX) zwiększa wydajność i zwiększa duży zasięg pojazdu. Ta zdolność jest dodatkowo wspierana przez zintegrowany spojler w szeroko otwieranej, aerodynamicznie ukształtowanej tylnej klapie. Elektryczne otwory wentylacyjne z przodu pojazdu otwierają się tylko wtedy, gdy jest to konieczne, aby zapewnić optymalny przepływ powietrza. 


Charakterystyczna technologia LED z paskami świetlnymi z przodu (opcja) i z tyłu jednoznacznie identyfikuje ID.5 jako członka ID.Family. Wiele cech, w tym efektowny zderzak, pomalowane panele drzwi i nowa linia dachu - odróżnia e-SUV'a coupe od modelu ID.4, wybranego Światowym Samochodem Roku 2021. Duży wlot powietrza i matrycowe reflektory IQ.Light LED z inteligentnymi światłami 3D LED w standardzie, nadają ID.5 GTX jeszcze bardziej dynamiczny wygląd. Menadżer dynamiki pojazdu łączy w sieć systemowy sterowania napędem i podwoziem, a opcjonalne podwozie adaptacyjne DCC zapewnia optymalną dynamikę jazdy. Modele ID.5 i ID.5 GTX poruszają się w trybie jazdy D i odzyskują energię w trybie B. 


Pomimo kształtu coupe ID.5 ma tylko 12 mm mniej miejsca nad głową z tyłu niż VW ID.4. Długi rozstaw osi 2766 mm zapewnia warunki przestrzenne we wnętrzu porównywalne z SUV-ami. Pojemność bagażnika wynosi 549 litrów. Materiały i wykonanie pojazdu są najwyższej jakości, opcjonalne fotele Top Sports wyróżniają się perforowanymi logo ID w górnej części oparć. 


Dzięki komunikacji Car2X Volkswagen przenosi bezpieczeństwo na zupełnie inny poziom. Dane z kompatybilnych pojazdów we flocie Volkswagena oraz sygnały z infrastruktury w promieniu do 800 metrów mogą być lokalnie interpretowane w ułamku sekundy, umożliwiając kierowcom ostrzeżenia o niebezpiecznych obszarach, wypadkach i zatrzymanym ruchu. 


Używając standardowego kabla Mode 3, e-SUV'a coupe można ładować prądem przemiennym (AC) o mocy do 11 kW. Wydajność ładowania może osiągnąć standardowo do 135 kW na stacji ładowania szybkiego.