separator

Volkswagen wprowadza SUV-a coupé ID.5 GTX

Elegancka atletyka spotyka się z wydajnością:

Volkswagen wprowadza SUV-a coupé ID.5 GTX

Elegancki jak coupé, mocny jak SUV, a do tego w pełni elektryczny: ID.5 GTX zadebiutuje na międzynarodowej wystawie już 7 września – jako zamaskowana koncepcja podczas Salonu Samochodowego IAA w Monachium. Pierwszy SUV coupé oparty na Modular Electric Drive Matrix (MEB) zachwyca eleganckim wyglądem i mocnym podwójnym silnikiem z napędem na cztery koła. A ID.5 GTX jest w pełni podłączony, może otrzymywać aktualizacje bezprzewodowo i jest wyposażony w technologię Car2X.

ID.5 GTX to pierwszy w pełni elektryczny SUV coupé Volkswagena. Dzięki płynnym liniom ID.5 GTX jest elegancki i sportowy. Krótkie zwisy i duże koła podkreślają jego mocny charakter.

Mocny przód, elegancki korpus

Na wysokim froncie matrycowe reflektory LED IQ.Light, które generują inteligentnie sterowane światła drogowe, nadają przedniej części samochodu przyjemny wygląd. Listwa świetlna, która zwęża się ku logo Volkswagena, została połączona z trzema mocnymi, podświetlanymi elementami o strukturze plastra miodu po stronie kierowcy i pasażera. Uzupełniają sygnaturę świateł mijania i oddają sportowy charakter nawet na postoju. Płasko pochyłe słupki A umieszczone tuż z przodu nadają linii dachu elegancki płynność – rozciąga się nisko nad nadwoziem i zwęża się w zintegrowanym tylnym spojlerze. Z tyłu poziome linie podkreślają szerokość, a listwa świetlna przyciąga najwięcej uwagi. Tylne światła LED o trójwymiarowej stylistyce dopełniają poczucia luksusu.

GTX to nowy atletyzm

Skrót GTX oznacza nową atletykę marki Volkswagen. Kontynuuje tradycję udanych modeli GTI, GTD i GTE i przenosi ją do świata mobilności elektrycznej. Na przedniej i tylnej osi ID.5 GTX znajduje się silnik elektryczny – podwójny silnik z napędem na cztery koła gwarantuje mocne osiągi, doskonałą przyczepność i sportowe prowadzenie. Duży akumulator litowo-jonowy między osiami umożliwia przewidywany zasięg do 497 km 2 .

Kiedy ID.5 GTX pojawi się u dealerów w przyszłym roku, będzie to drugi model sportowej marki GTX i będzie kolejnym impulsem dla strategii ACCELERATE. Volkswagen dąży do tego, aby stać się najpopularniejszą marką, jeśli chodzi o zrównoważoną mobilność. Celem jest zwiększenie udziału samochodów całkowicie elektrycznych w Europie do 70 procent jednostkowej sprzedaży Volkswagena do 2030 roku. Volkswagen dąży do osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla netto do 2050 roku.